John Cage (1912-1992) fou un artista singular -músic, pintor, micòleg, inventor i pensador-, que va ensenyar que era possible passejar pels boscos de la música. En aquests boscos, no s’estableix una distinció nítida entre un concert, una conferència o un article; tot forma part de la continuïtat que existeix entre l’art a la vida. Des d’aquest pressupost, aquesta conferència ens centra en els seus Imaginary Landascape i en obres que, com 4’33’’ i 0’00’’ mostren que l’escolta de la música pot ser un exercici d’ecologia sonora, mental i social.
Carme Pardo Salgado és professora titular de la Universitat de Girona i investigadora postdoctoral en la unitat IRCAM-CNRS de París (1996-1998; 2018). Es va fer càrrec de l’edició i traducció de John Cage, Escritos al oído (1999) i és autora de Música y Pensamiento. Apuntes de un encuentro (2020); En el silencio de la cultura (2016/versió francesa 2018); La escucha oblicua:
una invitación a John Cage (2001 / Coup de coeur 2008 de l’Académie Charles Cross); Robert Wilson (amb Miguel Morey, 2003); Las TIC: una reflexión filosófica (2009) i En el mar de John Cage (2009). Ha col.laborat en nombroses obres col.lectives, entre elles Présences de Iannis Xenakis/ Presences of Iannis Xenakis, (2001); La parole sur scène. Voix, texte, signifié, (2008), desbordamiento de Val del Omar, (2010); Elena Asins. Fragmentos de la memoria (2011). Ha estat comissaria adjunta de les exposicions Encuentros de Pamplona 1972: Fin de fiesta del arte experimental (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 2009-2010) i A cos obert. La malaltia a la fotografia i el cinema dels origens (1880-1930) al Museu del Cinema de Girona 2024-2025).
Més informació aquí
HO ORGANITZA: Ameba Associació Cultural