Li estarem molt agraïts que ens comuniqui qualsevol error, millora o idea sobre el portal i el seu funcionament.
ACTIVITATS CURSOS ESPAIS ENTITATS REGISTRAR-ME
L'HOSPICI...
Filtracions
Sales d'exposicions - P2 a les 11:00 els dies 09, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 30, 31 d'octubre
Sales d'exposicions - P2 a les 11:00 els dies 01, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 29 de novembre
Sales d'exposicions - P2 a les 11:00 els dies 01, 02, 03, 04, 05, 09, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 27, 29, 30, 31 de desembre
Sales d'exposicions - P2 a les 11:00 els dies 02, 03, 05, 06, 07, 08, 09, 10 de gener
 

Una història que retorna.

El projecte que l’artista ha titulat «Filtracions» és una reflexió sobre les ambicions humanes eternes i els desitjos de conquesta que, al llarg del temps, es repeteixen sense fi. Mentre la tragèdia és llunyana, ens sembla aliena; però quan la guerra s’acosta, la fràgil frontera entre el nostre present i les catàstrofes del passat es dissol.

És també una meditació sobre la violència —part indestriable de la naturalesa humana— que, una i altra vegada, condueix a l’anihilació de civilitzacions senceres i empeny tota la humanitat cap a l’autodestrucció.

La instal·lació conjuga la imatge d’un museu adormit, llumins consumits, fragments d’arquitectura d’imperis caiguts. La motllura barroca del sostre s’ha inflat i en regalima aigua fosa que cau en beines ennegrides. De la profunditat del guix i la calç emergeixen, com floridura o com fantasmes d’antics frescos, fragments de gravats sobre les guerres colonials d’Alexandre el Gran. A la taula on s’escola l’aigua, els mapes geogràfics s’estoven i es desdibuixen: països, ciutats i camps de batalla se superposen i esborren els seus límits.

Els herois dels reportatges de guerra de Robert Capa s’entrellacen amb guerres antigues filtrades a través de la recepció del classicisme francès; fragments de gravats de Gérard Audran, Barthel Beham i Francisco de Goya. Figures humanes s’agiten en l’agonia i el dolor.

Aquí hi ha la tragèdia i l’horror de la guerra, la protesta i la impotència, el cercle etern de violència, caos i destrucció que es cargola en una espiral devastadora, engolint pobles i civilitzacions i arrossegant-les cap a l’abisme. Hi ha, alhora, una altra espiral paral·lela —la del progrés tècnic— que s’accelera amb tanta força que ja pot esborrar el planeta de la capa de la terra.

No és una bogeria sotmetre’s a les pròpies ambicions? Podrem aturar-nos abans d’arribar a l’autodestrucció? O l’agressió és tan profunda en la nostra naturalesa que ens resulta impossible trencar el rumb cap a la catàstrofe? Està condemnada la civilització a desaparèixer

Dmitry Sirotkin (Sant Petersburg, 1969) és fotògraf i artista visual. Des del 2013 treballa com a artista-fotògraf del Museu Estatal de l’Ermitage, i és membre de la Unió d’Artistes de Rússia. Amb una trajectòria de més de vint exposicions individuals i nombroses col·lectives a Rússia, Alemanya i Canadà, les seves obres formen part de col·leccions públiques internacionals. Ha publicat setze catàlegs i ha participat en fires d’art de prestigi com la Fira de Frankfurt o la FIAC de Moscou.

El divendres dia 10 d'octubre (Sales del segon pis, 19 h), l'artista oferirà una visita guiada. Més informació i inscripcions aquí.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

HORARI: De dilluns a divendres d'11 a 20 h i dissabtes d'11 a 18 h (festius tancat)

LLOC: Sales d’exposicions del segon pis

HO ORGANITZA: Casa de Cultura de la Diputació de Girona

HI COL·LABORA: Fundació Fita

 
Per poder accedir i realitzar accions a l'Hospici ha d'entrar el seu DNI i contrassenya. Si no recorda la contrassenya cliqui aquí. Si no té usuari, pot crear-lo aquí.
Deixa un suggeriment